April 02, 2005

اصلاح طلب و اقتدار گرا- دو روي يك سكه

نكته جالب توجه در حاشيه مصاحبه آقاي دكتر شهرام اعظم در باره همكاري دولت اصلاح طلب با بخشهاي ارتجاعي-جنايي حاكميت در شكنجه و قتل زيبا كاظمي، تعجب پاره اي از افراد از شنيدن خبر شكنجه زنده ياد كاظمي و تجاوز به او و پارگي آلت تناسلي اودر اثر تجاوزت مكررجنسي حيوان صفتانه بوده است. به اين هميشه خفتگان بايد گفت كه در آن مغز كوچكشان پس ندادن جسد خانم كاظمي به پسرش را چگونه براي خود توجيه ميكردند. نكته ديگردر اينجا دودوزه بازي دولت آمريكا با مردم ايران و دولت ايران است. اين خبر را بخوانيد
دويچه وله: در كميسيون حقوق بشر موضوع ايران تا چه حد مطرح است؟ آيا مى‌شود گفت كه هنوز هم مسئله حقوق بشر در ايران زير تاثير معادلات اقتصادى و سياسى است؟

عبدالكريم لاهيجى: به اين صورت است، به خاطر اينكه تا هم اينك كه با شما صحبت مى‌كنم، قطعنامه‌اى از سوى اتحاديه اروپا مثل سال گذشته در باره ايران تسليم كميسيون نشده است. كانادا هم متاسفانه با تمام تلاشها و كوششهايى كه ما كرديم حاضر به تسليم اين قطعنامه نشد و حتى شگفت اينكه امريكا هم حاضر به دادن قطعنامه به كميسيون حقوق بشر در باره ايران نيست، ولى در مورد كوبا اين كار را كرده‌اند. يعنى شگفتى‌اى كه ما داريم اين است كه برخلاف آن دشمنى ظاهرى‌اى كه بين دو دولت وجود دارد، اما دولت امريكا همچنان با همان ديد به وضعيت حقوق بشر در ايران نگاه نمى‌كند كه در كوبا. به همين دليل هم در مورد كوبا قطعنامه‌اى از طرف دولت امريكا به كميسيون حقوق بشر داده شده، ولى در مورد ايران قطعنامه‌اي داده نشده است.
حال ميماند خودمان با اين دولت ارتجاعي. خوردن فريبي بنام جناح اصلاح طلب به اين اميد كه آقاي مسعود بهنود صد در صدي خطابمان نكند در ادامه اش به فقر بيشتر مردم و كشتار وزنداني كردن تعداد بيشتري از آزاديخواهان منجر خواهد شد. فراموش نكنيم كه هيچگاه خاتمي دجال پيگير مساله خانم كاظمي نشد. در دوران همين خاتمي زرافشان به زندان افتاد. در دوران همين خاتمي پسر فلاحيان دومامور پليس را به ضرب گلوله از پاي در آورد. قتلهاي زنجيره اي در زمان همين خاتمي به وقوع پيوست. تنها دليلي كه او تلاش كرد سعيد امامي را مسوول قتلها نشان دهد اين بود كه گروه رقيبش كه بر سر سرمايه هاي اين خلق محروم با هم به نزاع پرداخته اند به بودن چند به اصطلاح اصلاح طلب در هيات اجرايي قتلها ميخواستند آن را بهانه اي براي استيضاح خاتمي و بركناريش نمايند كه از طريق حجاريان به مساله وقوف پيدا كرده و به قصد دست پيش را گرفتن به افشاي جريان بصورت ناقص پرداختند. و هر آنكه به اصل ماجرا وقوف پيدا كرد، مانند دكتر زرافشان و اكبر گنجي، نصيبي جززندان دولت اصلاح طلب را نبردند. ميگوييد اصلاح طلبان طرفدار فضاي آزاد تري هستند برويدشكايت فرماندار اصلاح طلب ساوه را از آن وبلاگ نويس بي پناه ساوه اي در نشريات بخوانيد. از سوي ديگر دمكرات نماياندن اصلاح طلبان يعني اينكه تا زماني هاشمي رفسنجاني ايران كشور دمكرات بوده است. لابد آنهمه فدايي و مجاهد و توده اي و كرد و تركمن و آذري را از ما بهتران كشته بودند و ما خبر نداشتيم.
دكتر شهرام اعظم به گلوب اند ميل گفته است پس از تشكيل كميته حقيقت ياب به دستور رياست جمهوری ايران و مصاحبه هايی كه با وی صورت گرفت دريافته است كه سه وزير از پنج وزير كابنيه محمد خاتمی از دستگيری زهرا كاظمی مطلع بوده اند و هيچگونه اقدامی در اين زمينه انجام نداده اند. وی می گويد: همه ساختارهای قدرت مسئول پیامدهای آن هستند، مخفی كاری آنچه كه در زندان اوين رخ داد، از سوی اصلاح طلبان و محافظه كاران جمهوری اسلامی خنده دار است. دكتر شهرام اعظم در مصاحبه خود گفته است در مقام يك انسان، يك ايرانی و يك پزشك متعهد نمی توانسته آنچه كه شاهد آن بوده پنهان كند.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home